تولید کننده نوار بوتیل فرآیند پلیمر

نوار بوتیل چیست؟

چسب ها در سه نوع اصلی وجود دارند: بر پایه سیلیکون، بر پایه لاستیک یا اکریلیک. علاوه بر این، می توانید هر دو چسب لاستیک طبیعی و مصنوعی را داشته باشید کاربردهای نوار بوتیل متنوع است. 

( تلفن تماس مستقیم برای دریافت قیمت و ثبت سفارش: ۰۹۱۲۲۲۵۶۰۵۶ )

این مقاله بر روی کاربرد نوارهای بوتیل، بخشی از دسته لاستیک متمرکز است. بوتیل برای تقویت چسب های لاستیکی سنتی ساخته شد. این نوارها حساسیت کمتری به دما دارند و چسبندگی خود را در دماهای بسیار پایین تری نسبت به لاستیک طبیعی حفظ می کنند.

نوار لاستیکی بوتیل، نواری است که فوراً به اکثر سطوح می چسبد و سطح چسبندگی بالایی دارد. به دلیل انعطاف پذیری آن در کاربردهایی که رطوبت یک عامل است، مانند عرشه ها، به خوبی با هم می چسبد. علاوه بر این، صاحبان خانه و سازندگان استقبال می کنند که چقدر سریع می توانند با نوار بوتیل تعمیرات لازم خود را انجام دهند.

نوار بوتیل و کاربردهای آن:

هنگامی که به چسب درزگیر نیاز دارید، بهترین را برای انجام کار می خواهید. اگر در حال ساخت یک پوشش جدید هستید، نوار بوتیل می‌تواند ایمنی و سودمندی را به بهتر شدن وضعیت کار شما اضافه کند. این بوتیل یک مانع محافظ در برابر رطوبت و تراکم است که در هنگام بارندگی یا برف از سطح پوشش ممکن است نفوذ کند و پوشش سطحی که دارید را برای طولانی مدت قوی تر نگه می دارد. شرکت فرایند پلیمر تنها تولیدکننده نوار بوتیل در ایران می باشد. برای اینکه درباره کاربردهای نوار بوتیل بیشتر بدانید با این مقاله با ما همراه باشید.

خمیر نواری ۳*۱۰ پنج رشته

کاربردهای نوار بوتیل چیست؟

چه زمانی می توانید از این چسب انعطاف پذیر استفاده کنید؟ در واقع کاربردهای نوار بوتیل  در چه موقعیت هایی است؟ می توانید از این نوع نوار چسب ها در موقعیت های مختلفی استفاده کنید:

نوار بتونه بوتیل RV  (برای کمپر)

تعمیرات خانه های کوچک

با شیشه یا فلز، از جمله کانال کشی

در طیف وسیعی از سطوح، از جمله چوب، یک انتخاب عالی برای زیرسازی عرشه است.

خمیر پلیمر (بوتیل) نواری 3*5 تک رشتهمزایا و معایب نوار بوتیل چیست؟

البته با هر وسیله ای مزایا و معایبی دارد. در کاربرد نواربوتیل نیز مزیت و عیب هایی وجود دارد.  بیایید با جوانب مثبت شروع کنیم.

نوار بوتیل:

  • به طور ایمن به سطوح حتی مقاوم می چسبد.
  • حساسیت کمتری به دما دارد و در دماهای بالا کمتر ترشح می کند.
  • می تواند در طیف گسترده ای از شرایط آب و هوایی – بسیار انعطاف پذیر – عمل کند.
  • در بیشتر موارد مقرون به صرفه تر از اکریلیک یا سیلیکون است.
  • سد موثری را فراهم می کند که هوابند و ضد آب باشد.
  • در اطراف محل هایی که از پئشش های چوبی استفاده شده است مانند پیچ های عرشه و بست های عرشه بهتر جریان می یابد و مهر و موم محکم تری ایجاد می کند.
  • با این حال، هیچ چسبی کامل نیست. نوار بوتیل و درزگیر بوتیل نیز معایبی دارند:
  • اگر سطح خیلی زبر باشد به خوبی نمی چسبد.
  • اگرچه بهبود یافته است، اما می تواند تحت تأثیر دماهای شدید قرار گیرد.

بهتر است از نوار بوتیل در هنگام ساخت و ساز استفاده شود. با این حال، اگر پس از ساخت و ساز به درزگیر نیاز باشد، مانند اطراف قاب پنجره، ممکن است به درزگیری یا مواد دیگری که مانند درزبندی عمل می کند، نیاز داشته باشید.

زیرساخت پوشش های چوبی، تیرها و تیرچه های آن می توانند بعد از حدود ۸ تا ۱۰ سال شروع به پوسیدگی کنند، حتی با الوارهای فرآوری شده. بنابراین، زیرسازی عرشه شما تا زمانی که تخته های عرشه با نوار بوتیل پشتیبانی می کند، دوام می آورد.

نشت آب از طریق تخته های عرشه می تواند باعث آسیب پنهان شود مگر اینکه تیرها و تیرچه های شما پوشیده باشند. حتی ترک های کوچک در اطراف پیچ ها می تواند منجر به پوسیدگی چوب شود. با هزینه ای اندک، می توانید با استفاده از نوار بوتیل از زیر ساخت عرشه خود محافظت کنید.

خمیر پلیمر (بوتیل) نواری ۵*۳ شش رشتهچه نوار بوتیلی را باید بخرید؟

نوارهای بوتیل به دلیل کاربردهای فراوان، اغلب یک راه حل همه کاره در نظر گرفته می شوند. با این سطوح سازگار است:

شیشه

سقف لاستیکی

سقف فلزی

چوب

گالوانیزه

آلومینیوم

فلز

پلاستیک

انعطاف پذیری، چسبندگی قوی و ماهیت ضد آب و هوای نوار بوتیل، آن را به انتخابی عالی تبدیل کرده است. هنگام در نظر گرفتن اینکه کدام نوار بوتیل را خریداری کنید، این عوامل را در نظر بگیرید:

چه چیزی راحت تر نصب می شود؟ یک نوار چسب بوتیل بخرید که نصب آن آسان باشد. به دلیل چسبندگی قوی، می خواهید نوار را یک بار روی سطح خشک قرار دهید. یکی را انتخاب کنید که مستقیماً روی تخته ها نصب شود و به حداقل برش و همپوشانی نیاز دارد. علاوه بر این، نواری را انتخاب کنید که خیلی ضخیم نباشد (که نصب آن دشوار خواهد بود) و خیلی نازک نباشد (که چندان بادوام نباشد).

در مورد دوام چطور؟ نوار چسب سنگین را با ضمانت عالی انتخاب کنید.

شرکت تولید کننده فرآیند پلیمر بهترین کارخانه تولید این نوع نوارهای با کیفیت در ایران است.

هزینه آن چقدر است؟ برای دریافت مشاوره و سفارش با شماره تماس ۰۹۱۲۲۲۵۶۰۵۶ و ۰۲۶۳۷۸۵۸۶۳۳ تماس حاصل بفرمایید.

نحوه صحیح نصب نوار بوتیل:

برای شروع، نواری را انتخاب کنید که نصب آن آسان باشد و نیاز به تنظیم کردن کمی داشته باشد. به عنوان مثال، یک نوار بوتیل که مستقیماً روی تخته ها قرار می گیرد به حداقل برش نیاز دارد.

نصب نوار تیرچه فقط چند مرحله ساده دارد که در زیر توضیح داده شده است:

هنگامی که محصول بالای ۴۰ درجه فارنهایت گرم شود، نوار بسته می شود. در دماهای بالا واقعاً خوب عمل می کند. بهتر است روی سطح خشک اعمال شود.

سطح موردنظر را تمیز کنید، مطمئن شوید که خشک و عاری از آلودگی است.

پشت نوارها را در حالی که مستقیماً روی سطح اعمال می کنید بردارید. دست خود را روی نوار بکشید و آن را محکم روی تیرچه ها فشار دهید.

پس از پوشاندن تمام سطوح افقی و عمودی، نوار را با یک چاقو یا قیچی به طول برش دهید./ کاربردهای نوار بوتیل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیتماس مستقیممحصولات