نوار چسب بوتیل

نوار چسب پلیمری

آیا نوار بوتیل دوام بالایی دارد؟

نوار چسب پلیمری از طریق یک فرآیند گرمایش با دمای بالا، دارای گواهینامه در مواردی می باشد. شامل :

هوا قابل نفوذ نیست. در شرایط شدید آب و هوایی مقاومت بالایی دارد. از جمله در بارندگی های شدید، در مقابل نور مستقیم خورشید، در زمستان های سرد و در برابر UV مقاوم است. 

نوار بوتیل چقدر دوام می آورد؟

مقاومت نوار چسب پلیمری در برابر دما به قدری است که در یک اتاق خنک دوام می آورد. با وجود مقاومت بالای نوار های بوتیل، پیشنهاد کارشناسان برای استفاده بهتر از این نوارها این است که حدود ۲ الی ۶ ساعت قبل از استفاده، در یخچال نگهداری کنید.

نحوه صحیح نصب نوار بوتیل:

سعی کنید نوار چسبی را انتخاب کنید که با کمترین اصلاح بر روی کار انجام شود. مثلا نوار بوتیلی که بر روی تخته های عرشه بکار می رود، برش های زیادی نیاز ندارد. تولیدی فرایند پلیمر، نوار چسب های بوتیل را در اندازه های مختلف تولید می کند.

برای مشاهده محصولات فرآیند پلیمر، صفحه محصولات نوار چسب بوتیل پلیمری را ببینید.

مراحل نیز در زیر خلاصه شده است:

۱- بهترین دمایی که مناسب است تا نوار چسب بوتیل را بچسبانید دمای ۴۰ درجه فارنهایت یا بالاتر است پس بهتر است این آماده سازی را انجام دهید. نوار چسب های پلیمری تولیدی فرایند پلیمر،در دمای بالا و در سطوح خشک و تمیز، خیلی عالی عمل می کنند.

۲-در حین اینکه نوار چسب را روی سطح می چسبانید همزمان پشت نوار را جدا کنید. دست خود را روی نوار بکشید و محکم روی سطح فشار دهید تا خوب بچسبد.

۳-پس از پوشاندن تمام سطوح افقی و عمودی، نوار را با یک چاقو یا قیچی به طول برش دهید.

این نوار همچنین می تواند به عنوان یک مانع بین سطوح و فلزات گالوانیزه مانند آویزهای تیرچه ایفای نقش کند. در صورت نیاز با استفاده از غلتک دستی، هرگونه حباب یا چین و چروک را صاف کنید. مطمئن شوید که همیشه روی سطوح تمیز و خشک استفاده کنید.

نوار بوتیلکدام نوار چسب بوتیل را باید بخرید؟

مثلا نوار چسب پلیمری می تواند یکپارچگی سطوح را تقویت کند. همچنین می تواند به عنوان یک ابزار مفید در خانه، به عنوان یک راه حل سریع برای هر گونه سوراخ یا نشتی که نیاز به تعمیر ضد آب دارد، باشد. درست است که هزینه ها برای ما مهم است اما انتخاب ارزان‌ترین گزینه قطعاً نشان‌دهنده کیفیت پایین‌تر آن چیزی است که باید یک ماده بادوام و قابل اعتماد باشد.

علاوه بر این، از آنجایی که نوار چسب پلیمری، محکم به سطوح مختلف می‌چسبد، در برابر شرایط آب و هوایی شدید مقاومت می‌کند و می‌تواند به طور انعطاف‌پذیری با شکاف‌های مختلف تنظیم شود. علاوه بر چوب، نوار پلیمری با این سطوح سازگار است:

شیشه

سقف لاستیکی

سقف فلزی

آلومینیوم

فلز

پلاستیک

نوار رابرهنگام انتخاب بهترین نوار چسب پلیمری برای پروژه شما، این عوامل را در نظر بگیرید:

نصب: هر پیمانکاری قطعا به شما خواهد گفت که یک نوارچسب پلیمری بخرید که نصب آن آسان باشد و نیاز به اصلاح کمی داشته باشد. به دلیل چسبندگی فوق العاده آن، باید بتوانید نوار را یک بار و به درستی روی یک سطح خشک قرار دهید زیرا اصلاح آن با قدرت چسبندگی که دارد سخت می شود. یک نوار پلیمری خودچسب که مستقیماً روی تخته ها قرار می گیرد به حداقل برش ها با همپوشانی کمی نیاز دارد. همچنین می تواند به فلز گالوانیزه مانند پیچ های عرشه، آویزها و بست ها بچسبد.

دوام: نوار چسب های پلیمری فرآیند پلیمر دارای بالاترین میزان مقاومت و دوام هستند.

کیفیت: هنگام استفاده از نوار چسب پلیمری روی تیرها و تیرچه ها، باید حتما نواری خریداری کنید که نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم باشد. با نوار نازک، دوام طولانی مدت نوار را به خطر می اندازید. از طرف دیگر، نصب نوار ضخیم می تواند دشوار باشد. بنابراین، شما نواری می خواهید که به اندازه تیرها و تیرچه های شما دوام داشته باشد. نوارهای پلیمری فرآیند پلیمر این کیفیت را دارا می باشند.

لاستیک بوتیل در مقابل لاستیک طبیعی

لاستیک طبیعی (که لاستیک هند نیز نامیده می شود) در اصل از لاتکس ترشح گیاه استخراج می شد. ترکیب شیمیایی آن خاصیت ارتجاعی به آن می بخشد، که بازار اصلی آن برای مصرف کنندگان است. از آنجایی که الاستومر است، می توان آن را با مواد دیگری که بر دوام، مقاومت و انعطاف پذیری تأثیر می گذارد، ترکیب کرد.

به عنوان مثال، لاستیک بوتیل، پلیمری است که برای دوام بیشتر لاستیک ساخته شده است.

خواص عمومی

پلیمر لاستیک طبیعی از لاستیک طبیعی و ایزوپرن تشکیل شده است. تا زمانی که لاستیک توسط چارلز گودیر در سال ۱۸۳۹ ولکانیزه شد، به تغییر دما حساس بود که باعث تغییر قوام و ظاهر آن می شد. ترکیب جدید لاستیک طبیعی آن را به گزینه ای محبوب برای نوارهای صنعتی، کفش و زیره کفش و سایر اقلام تجاری تبدیل می کند. لاستیک بوتیل از ایزوبوتن و ایزوپرن تشکیل شده است و در سال ۱۹۴۳ معرفی شد. دوام بیشتری نسبت به لاستیک طبیعی دارد و آن را برای محصولات صنعتی بزرگتر ترجیح می دهد.

مقاومت بالا و پایین

در حالی که لاستیک طبیعی و لاستیک بوتیل در برابر مایعات مبتنی بر نفت آسیب پذیر هستند، لاستیک طبیعی نیز به راحتی توسط اسیدها، چربی ها و ازن مورد حمله قرار می گیرد. در مقابل، لاستیک بوتیل در برابر روغن ها، گریس ها، ازن و مواد شیمیایی اکسید کننده مقاوم است. از جمله نقاط قوت قابل توجه لاستیک بوتیل، نفوذپذیری کم در برابر هوا است.

کاربردهای رایج

صنعت لاستیک اولین رونق خود را زمانی تجربه کرد که دوچرخه زمانی قبل از سال ۱۹۰۰ رایج شد، سپس با اختراع خودرو رشد کرد. امروزه، پلیمر لاستیکی طبیعی هنوز برای اقلام خانگی مانند نوار لاستیکی، لوازم خانگی و لوازم التحریر استفاده می شود. دوام افزوده شده لاستیک بوتیل، استفاده از لاستیک را متنوع می کند و آن را به ماده ترجیحی برای کالاهای مختلف مکانیکی، شیلنگ ها و درزگیرهای ساختمانی تبدیل می کند.

درپوش قطره ای

لاستیک طبیعی (که لاستیک هند نیز نامیده می شود) در اصل از لاتکس ترشح گیاه استخراج می شد.

به عنوان مثال، لاستیک بوتیل، پلیمری است که برای دوام بیشتر لاستیک ساخته شده است.

در حالی که لاستیک طبیعی و لاستیک بوتیل در برابر مایعات مبتنی بر نفت آسیب پذیر هستند، لاستیک طبیعی نیز به راحتی توسط اسیدها، چربی ها و ازن مورد حمله قرار می گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیتماس مستقیممحصولات