نوار چسب بوتیل و همه چیزهایی که باید بدانید!

اگر به دنبال چسب قابل اعتماد و سنگینی هستید که تعمیرات سریع را در یک لحظه انجام می دهد، هیچ چیز بهتر از انعطاف پذیری و استحکام نوار بوتیل نیست. این یک کار عالی را ارائه می دهد که آب بندی بدون درهم و برهم و ضد هوا را برای RV ها، پنجره ها، قایق ها، شیشه ها و حتی به عنوان یک وصله سقف لاستیکی EDPM انجام می دهد.

موارد استفاده از نوار چسب بوتیل

خانگی : با توجه به خواص ضد آب و چسبندگی پیشرفته نوار بوتیل، استفاده از آن در مناطقی که نشتی و خوردگی ناشی از رطوبت در آنها رایج است، مانند لوله ها و اتصالات زیرزمینی، ایده آل است. همچنین می توان از آن در سیستم های تهویه، عایق کاری لوله های آب، تعمیرات سقف، تجهیزات حذف گرد و غبار و موارد دیگر استفاده کرد. اگر ماشین دارید، بهتر است یک رول نوار بوتیل نیز با خود بیاورید. نشتی در موتور ماشین شما ممکن است در هر زمان اتفاق بیفتد و فقط یک یا دو نوار چسب بوتیل می تواند در عرض چند دقیقه آن را ببندد.

RV : اگر از آن دسته افرادی هستید که به انجام هر کاری در RV خود علاقه دارید، نوار بوتیل بهترین دوست شماست. در حالی که یک نوار بتونه معمولی در مقایسه با نوار بوتیل مقرون به صرفه‌تر است، صرف کمی هزینه بیشتر با نوار بوتیل یک سرمایه‌گذاری است، زیرا این نوار انعطاف‌پذیرتر است، کار کردن با آن آسان‌تر است، و خشک نمی‌شود در مقایسه با نوارهای بتونه معمولی.

آب بندی پنجره ها: برخی افراد ترجیح می دهند در مقایسه با خمیر درزگیرها از نوار بوتیل برای آب بندی پنجره ها و درب ها استفاده کنند. شاید بپرسید چرا؟ پاسخ ساده است: مدیریت و کار با نوارهای بوتیل آسان تر است. همچنین سازگار است که نصب آن را بر روی پنجره ها و قاب هایی با انحنای نامنظم آسان می کند.

وسایل نقلیه: صاحبان وسایل نقلیه متوجه خواهند شد که نشت های غیرمنتظره ممکن است اتفاق بیفتد – و گاهی اوقات در زمان نامناسبی اتفاق می افتد! همراه داشتن یک رول نوار بوتیل در واقع می تواند آرامش خاطر شما را در حین رانندگی فراهم کند، زیرا این نوار توانایی انجام تعمیرات اضطراری سریع را دارد. با یک نوار بوتیل، می توانید از آن برای پر کردن شکاف های روی دیوار آتش و به عنوان واشر بین پانل های لرزان استفاده کنید.

سازگاری با سطح

بدون شک، نوارهای بوتیل را می توان به دلیل کاربردهای فراوان به عنوان یک راه حل همه کاره در نظر گرفت. علاوه بر این، با این سطوح نیز سازگار است:

سقف لاستیکی، شیشه، چوب، پلاستیک، آلومینیوم، فلز گالوانیزه.

نحوه صحیح نصب نوار بوتیل

مانند هر چسب دیگر، اگر می خواهید از استحکام نوار بوتیل به طور کامل استفاده کنید، اطمینان از فرآیند نصب صحیح بسیار ضروری است. در اینجا یک فرآیند گام به گام نصب دقیق است:

  • قبل از نصب نوار بوتیل، بهتر است آن را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال نگهداری کنید. این امر آن را قابل مدیریت تر می کند. این مرحله اختیاری است، اما یک نوار بوتیل که خنک شده است راحت‌تر مدیریت و مطابقت دارد.
  • اطمینان حاصل کنید که سطحی که می خواهید نوار بوتیل را در آن نصب کنید تمیز، خشک و عاری از گرد و غبار باشد. محل را کاملا گردگیری کنید، آن را با محلول الکلی (در صورت وجود) تمیز کنید و قبل از استفاده از نوار، بگذارید کاملا خشک شود.
  • نوار را از رول جدا کنید. خود نوار به راحتی پاره می شود، بنابراین شما نباید مشکلی داشته باشید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید: مطمئن شوید که قسمت چسب را بیش از حد لمس نکنید زیرا روغن های دستان شما یا هر ماده خارجی دیگری می تواند چسب را آلوده کرده و قدرت چسبندگی آن را کاهش دهد.
  • نوار را با بافت سطح هماهنگ کنید تا شکاف هایی که ممکن است بین نوار و سطح وجود داشته باشد از بین برود. نوار منطبق است بنابراین مطمئن شوید که آن را قالب زده و روی برجستگی ها، انحناها و نواحی خالی سطح فشار دهید و هر سوراخ ممکن را بپوشانید.
  • لایه های زیادی از نوار را رول کنید تا چسب بوتیل ضخیم تر شود. این تنظیم به طور قابل توجهی استحکام، پایداری و خواص ضد آب و هوای برنامه را افزایش می دهد. هرگونه حباب هوا را که ممکن است وجود داشته باشد با اعمال فشار بر ناحیه مورد استفاده از بین ببرید.
  • می توانید هر چسبی را که بیرون می ریزد با استفاده از یک چاقوی پلاستیکی یا هر کارت پلاستیکی کوتاه کنید.
  • انگشتان خود را با آب صابون خیس کنید (فقط ۵۰-۵۰ مخلوط معمولی آب و صابون) و آن را روی سطح نوار بمالید. این کار لاستیک بوتیل را صاف می کند، هرگونه برآمدگی یا توده را کاهش می دهد و به نصب شما ظاهری صاف و حرفه ای می بخشد!
  • قبل از اینکه سطح را در معرض هر گونه شرایط سخت قرار دهید، اجازه دهید نوار چسب خشک شود و به مدت یک شب سازگار شود. اگر این امکان پذیر نیست، اجازه دادن به نوار برای حداقل ۳-۴ ساعت کافی است.

کدام نوار چسب بوتیل را باید بخرید؟

انتخاب های زیادی در بازار وجود دارد. در سه رنگ سفید، مشکی و خاکستری موجود است. از آنجایی که تمام محصولات ما برای اطمینان از کیفیت درجه یک، تست‌های آزمایشگاهی دقیقی را پشت سر می‌گذارند، نوارهای بوتیل ما در برابر تخریب فیزیکی حتی در دماهای بالا مقاومت می‌کنند.

دلایلی که چرا باید نوار خمیر بوتیل فرایند پلیمر را انتخاب کنید:

  • می‌تواند در برابر شرایط آب و هوایی شدید، اشعه ماوراء بنفش، نور خورشید، بارندگی‌های شدید و بادهای سرد زمستان مقاومت کند.
  • در برابر تخریب فیزیکی و شیمیایی مقاومت می کند. به لطف ویژگی‌های مقاوم در برابر دما و ضد خوردگی آن، می‌توانید به راحتی نوار تعمیری فرایند پلیمر را در اتاقی با دمای خنک نگهداری کنید.
  • پایان حرفه ای. پس از نصب، یک نصب بدون درز، منظم و بدون درهم ریختگی برای شما باقی خواهد ماند. دارای گواهینامه ضد آب و بدون نشت در برابر آب، بخار یا مواد شیمیایی خورنده است.
  • برنامه های کاربردی همه کاره. می توان آن را روی سقف لاستیکی، فلز گالوانیزه، فایبرگلاس مات، چوب، پارچه، پلاستیک، آلومینیوم و هر سطح معمولی RV، خانه، اتومبیل و قایق اعمال کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیتماس مستقیممحصولات