خمیر پلیمر (بوتیل) نواری ۱۵*۳ تک رشته

خمیر نواری تروستات ( بوتیل نواری سیلنت)

عرض(میلی متر) ضخامت(میلی متر)
۱۰ ۳

در گذشته جهت جلوگیری از عبور هوا و رطوبت و گرد و غبار در صنایع مختلف از موادی مانند چسب سیلیکون، فوم، ماستیک ها و… به عنوان درزگیر استفاده می شد. هر کدام از مواد مذکور نقاط ضعفی مانند خشک شدگی در اثر نور آفتاب و تماس محیطی و عدم پوشش درز یا سطح مورد نظر، عدم چسبندگی مناسب، تخریب در محل های اتصال و… داشتند. امروزه بنابراین خمیر نواری تروستات گزینه ای مناسب می باشد.

این مساله باعث شد تلاش ها جهت یافتن راه حل جایگزین آغاز شود. به عنوان مثال در صنایع خودروسازی، تهویه مطبوع، خطوط انتقال گاز طبیعی، شیشه های دوجداره، به سبب حساسیت محصول و محل استفاده از درزگیرها، لزوم استفاده از محصولی که علاوه بر خصوصیات فوق، دارای ویژگی ماندگاری بالا و عدم خشک شدن و تجزیه و تخریب در اثر تماس با رطوبت هوا و نور باشد، ضروری می نماید. زیرا در صورت عدم درزگیری مناسب ممکن است قسمتی و یا کل محصول نهایی کارایی خود را از دست بدهد. 

پس از تحقیقات آزمایشگاهی و تست های فیزیکی و استفاده در محل نتیجه حاکی از آن بود که استفاده از خمیر نواری تروستات یا خمیر درزگیر نواری با پایه لاستیکی می تواند بهترین کارایی ممکن را ارائه دهد. این محصول علاوه بر داشتن نقاط قوت محصولات پیش از خود، معایب آنها را نیز برطرف نموده است.  در فشار و دماهای نسبتاً بالا و با ماندگاری و بهره وری مناسب قابل استفاده می باشد. علاوه بر تمام خصوصیات فوق، میزان چسبندگی، کشسانی، مقاومت حرارتی، رسانایی الکتریکی و اکثر ویژگی های این محصول قابل تنظیم بنا بر خواسته مصرف کننده و محل مصرف می باشد. بوتیل نواری دارای سه رنگ سفید، مشکی و طوسی، همچنین دارای خواص یکسان و مشابه در هر سه رنگ می باشد.

خمیر نواری تروستات به صورت نواری و به شکل خمیر هموژن و مات است که با گذشت زمان خصوصیات الاستیک خود را حفظ می کند.

نحوه استفاده از محصول:

محل استفاده این محصول باید خشک، تمیز و عاری از هر گونه ماده چرب و یا روغن باشد لایه محافظ کاغذی را از نوار بوتیل جدا نموده و نواربوتیل را به سطح مورد نظر چسبانده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اصلیتماس مستقیممحصولات